maandag 9 september 2013

Gehaakt plaid

Nu de herfst er een beetje aan komt, krijg ik ook de kriebels om m'n huis hier op voor te bereiden.
 's Avonds weer de kaarsjes aan en hier en daar weer wat nieuwe items. Ik houd er van om te veranderen! Zoals twee kandelaren die ik laatst bij de Action kocht, ze waren wat te donker naar m'n zin. Dus schuurpapiertje erover en nu passen ze mooi bij m'n nieuwe spiegel. 
Ook mijn woonplaid maar weer tevoorschijn gehaald. Altijd handig om bij de hand te hebben als het 's avonds wat kouder wordt. Toevallig las ik dat er bij de Echtstudio een haak en win actie is, en daar doe ik dan bij deze aan mee!
 
Hier foto's van mijn plaid:

 
 
Op mijn sofa staat ie erg mooi. En Diva heeft er ook wel zin in om er op te gaan liggen.
Voor de oplettende lezer van mijn blog, ik heb er al eerder foto's van laten zien (2011), maar die vond ik niet zo duidelijk en daarom nogmaals een poging.
 
 
Het patroon van deze vierkantjes heb ik uit een oud tijdschrift, ik zou niet meer weten welk.
Ik heb het gehaakt met Aviso katoen (Phildar), en haaknaald 5. En aan elkaar gehaakt met een opliggende rand wat een stoer effect geeft.
 
 
 
 
En tot slot nog een kijkje in huis:
 
 
 
 
Dit was het weer, tot een volgende keer!
Groet, Corine
 
 

 
 
 


 
 
 

10 opmerkingen:

  1. Dat is een heel mooi plaid, ook lekker warm zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hou er ook wel weer van nu het 's avonds weer wat sneller donkerder wordt om gezellig de kaarsjes aan te steken. Mijn plaid ligt ook al klaar over de bank! Die van jou is ook heel mooi.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi zeg. Ik wilde al vragen of je een patroon hebt van de granny maar zo te lezen kun je me dar niet aan helpen. Jammer want het is een hele mooie granny en ik heb nog ecru garen liggen dus leek me dit wel een mooi project ervoor. Ik ga maar eens even googelen. Of deze foto's heel goed bestuderen dan kom ik er misschien ook wel uit. groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, fijn is dat hè om het weer gezellig in huis te maken..., en daar gaat je plaid zeker aan bijdragen! Wat is hij mooi...

    grtjs, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie plaid!!!
    Zo zie je dat één kleur ook prachtig kan zijn! ♥ it
    Ik heb mijn vlinder-deken ook aangemeld bij Echtstudio! Bedankt voor de tip! Leuk & spannend!
    Fijne avond! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig hoor. Heerlijk om te veranderen in huis. Toevallig heb ik vanmiddag mijn hele woonkamer weer omgezet. Dat doe ik ongeveer elke 3 maanden. Mijn gezin is er al aan gewend gelukkig. Gezellig wat herfstbladeren enzo op een dienblad met kaarsjes gelegd en het is weer lekker knus. Bij jou ziet het er ook knus uit.
    Liefs Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh Corine, jij haakfanaat! Haha. Heel erg mooi! Nu Milo niet meer op de bank mag, ga ik op zoek naar een mooi plaid. Milo heeft nu mijn dekentje voor op de bank ingepikt dus ja.. dan moet ik wel he? Heel vervelend.. De kandelaren zijn goed gelukt!! Heel mooi. Ik ga morgen ook nog even op pad om te kijken of ze er nog zijn. En een dadeltak, altijd goed!

    Succes morgen en tot woensdag!

    Groetjes, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige plaid. Goed om daarmee mee te doen voor de prijs bij Echtstudio.
    De kandelaren zien er zo mooi uit. Slim om ze te schuren.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi is jou deken zeg, een beetje nostalgisch wat ik heel mooi vind.
    Groetjes Willemina..

    BeantwoordenVerwijderen

Op de valreep..............sok(ken) breien.

Op de valreep van Oud naar Nieuw nog even een laatste blogbericht van dit jaar. En zoals je in de titel al kunt lezen gaat het dit keer ove...