zondag 29 september 2013

Allerlei............

Alweer een project klaar, een gebreid plaid voor op de bank, ik was er vorig jaar al mee begonnen.
Hieronder foto van 1 deel!
 

Nu is ie dan qua breien klaar, maar je raadt het al hij moet nog (onzichtbaar) aan elkaar worden gemaakt. (hij bestaat uit twee delen!) Nadat ik me er gisteren even over gebogen heb, kreeg ik het niet voor elkaar. Althans niet naar m'n zin. Toch maar even hulp inschakelen.............wordt vervolgd.
 
Verder afgelopen week weer een opdracht voor een giraf! Ja, ja nummer 4 alweer!
Deze keer een oranje/groene variant:
 
 
Ook was ik gisteren even in de boekenvoordeelshop. Daar verkopen ze ook garens en haakboeken.
Mijn oog viel direct op voor mij een nieuw boek: 100 granny squares. Ik kon het niet laten liggen, en ook een notitieboek HAKEN nam ik mee. Handig om kleine patroontjes in op te schrijven, en bijvoorbeeld de kleuren van de verschillende girafjes te noteren.
 
 
 
In huis ook weer even bezig geweest, het is weer kaarsjes tijd en de haard heeft een metamorfose ondergaan. Een klein begin want er borrelen nog meer ideeën...
 
 
Mijn nieuwe aanwinst, een stenen ram, en in de pot hortensia's uit eigen tuin.
 
 
Fijne zondag verder!
 
Corine.
 
 

9 opmerkingen:

  1. Succes met je plaid, ben benieuwd als hij helemaal af is.
    En die girafjes blijven geweldig!
    Ik heb er zelf ook een gemaakt, helemaal in het roze, maar ben ook van plan er meer met andere kleuren te maken.
    En leuke aanwinsten erbij ook nog!

    Liefs,
    www.twinklezcreations.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat plaid ziet er prachtig uit. Mooi met die kabels. Succes met aan elkaar zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat notitieboek voor haken heb ik ook zien liggen, ik twijfelde om hem te kopen, maar wat leuk dat jij hem hebt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldige plaid. Succes verder. Toevallig heb ik het boek besteld. Als het goed is krijg ik het dinsdag. Ben heel benieuwd!
    Fijne dag nog.

    Groetjes winneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi zeg zo'n zelfgebreid plaid!!
    Logisch dat jij dat boekje niet kon laten liggen ;-)
    Die girafjes zijn echt ontzettend leuk!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De plaid is super geworden! Net als het girafje, ze blijven leuk om te maken hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je bent er maar druk mee he.. maar het resultaat is echt heel leuk! Heerlijk zo'n plaid voor op de bank en vooral met de temperaturen van nu. En je giraf.. ja die blijf ik natuurlijk leuk vinden ;-)

    Groetjes, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Via Cynthia kom ik op je blog...ik zag dat je mijn al volgde..
    Leuk je plaid, je bent wel creatief...leuk..
    En jij gaat ook zo'n leuke lamp maken...ik spring even binnen bij het Markthuys...ik woon in Etten-Leur...het is ook een hele leuke winkel....

    Fijne Avond,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Knap gemaakt die gebreide deken. En die giraffe is leuk. Ik heb me er ook een keer aan gemaakt, maar er ging door m'n eigen schuld (niet goed lezen/opletten) van alles mis, dus ligt die nu onafgemaakt in een mand.

    BeantwoordenVerwijderen

Op de valreep..............sok(ken) breien.

Op de valreep van Oud naar Nieuw nog even een laatste blogbericht van dit jaar. En zoals je in de titel al kunt lezen gaat het dit keer ove...