dinsdag 30 januari 2018

Mandjes haken.

In de loop der jaren heb ik al heel wat mandjes gehaakt. Het blijft leuk om te doen, en vooral om verschillende materialen en steken te gebruiken. En dan kan het resultaat natuurlijk ook als cadeau verpakking dienen. Altijd een origineel cadeau! Hieronder een greep uit mijn verzameling:


 Dit mandje haakte ik van restjes wol. Vooraf had ik geen idee of ik er inderdaad een mandje van kon haken, maar uiteindelijk is het gelukt. Het voornemen van 2018 is bij mij dan ook om vooral projecten te maken met de voorraad die ik nog heb liggen! Deze missie is geslaagd en ik denk dat dit mandje nog een leuke bestemming gaat krijgen.



Het witte mandje heb ik niet meer in mijn bezit, maar diende als cadeauverpakking.


Bovenstaand een project vers van de pers. Patroon van Wolplein en met de twee kleuren Yarn and colors epic en dubbele draad wordt het een stevige mand.



Dit mandje is gehaakt met een glimmende draad en heeft een stoere uitstraling. Leuk om mee te decoreren of om er een plant in te zetten.


Bovenstaande mandjes heb ik ook al weggegeven. De linker gehaakt met een stoere stevige draad en de rechter met zpaghetti.


Deze grote stoere mand heb ik met Yarn and colors fresh en must have gehaakt. De dikke draad  daar haak je omheen met de dunnere yarn and colors must have. Ik heb twee dezelfde kleuren gebruikt, maar voor een contrast kun je uit genoeg andere kleuren kiezen.


 En als laatste dit vrolijke mandje. Gevuld met leuke bolletjes garen een leuk cadeau om weg te geven.

4 opmerkingen:

  1. Jee, dat is een hele verzameling! Hm, misschien wel inspiratie als vakantieproject in april.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellige mandjes heb je gemaakt! Een heel gevarieerd aanbod en heerlijk om je spulletjes in te sorteren...
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn al een hoop mandjes. Altijd leuk om tussendoor te haken.
    Groetjes en een fijne dag, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, allemaal zo mooi!!!! Ik haak ook graag mandjes, ze komen altijd van pas!

    BeantwoordenVerwijderen

Op de valreep..............sok(ken) breien.

Op de valreep van Oud naar Nieuw nog even een laatste blogbericht van dit jaar. En zoals je in de titel al kunt lezen gaat het dit keer ove...