maandag 8 juni 2015

Nieuwe projecten..........

Na het grote project van het zomer plaid nu weer tijd voor andere nieuwe uitdagingen. Ik kan er niets aan doen, maar ik ben nu weer met drie nieuwe projecten bezig, haha. Ik zie ook zoveel leuke dingen voorbij komen. Vooral via Pinterest vind ik toch wel heel veel moois en doe ik veel inspiratie op. Ik ben er veel te vinden en het is echt een aanrader!

Zo heb ik nog niet eens de Cal 2015 meegeteld, het gaat erg goed en iedere vrijdag haak ik de nieuwe toeren:


En dan de nieuwe projecten:

Voor de zomerse dagen ga ik een zomerse top breien. Ook breien vind ik af en toe wel leuk om te doen. Ik heb een leuk patroon gevonden en met het mooie Katia Tahiti garen en breinaalden nr. 5 ziet het er zo uit:


En zo ziet het er uit na een aantal toeren te hebben gebreid:


Het is een soort lintjes garen en met het patroon ontstaat er een luchtig geheel. Heb nog wel even te gaan.................


Nu we het toch over breien hebben, ik loop alvast vooruit op het seizoen en ben bezig met een warme winterse deken. Ik zag het patroon in een boek voorbij komen en ben alvast begonnen:


Ik gebruik het mooie garen van Drops Andes mix. Ik heb de kleur donkergrijs genomen en met een rondbreinaald nr 9 is het heerlijk breien. Nu ligt het weer even aan de kant, maar dat komt wel goed. Er staan trouwens nog wel meer mooie projecten in dit boek!

Al een tijdje geleden heb ik ook het pakket van de Lily pond Cal besteld. Het heeft wel even in de kast gelegen, maar nu toch een begin gemaakt. Net zoals bij de andere deken, verschijnt het patroon in delen en kun je wanneer je wilt inhaken. Nu dus begonnen en met het garen van Stylecraft, ik haak met special DK, en heb een begin gemaakt.


Het eerste deel bestaat uit vier rechthoeken, hierboven zie je het begin.
Het leuke is, dat er ook granny's gehaakt worden en die afwisseling is erg leuk. Doordat ik later ben begonnen, haak ik van ieder deel( er zijn er nu 5 verschenen) alvast een aantal delen, zodat ik een idee krijg hoe het gaat worden. Hieronder dus 4 delen van week 1, twee delen van week 2 en 1 deel van week 3.


Ik heb nog wel even te gaan, maar het is wederom heerlijk om te doen.

Ik wens jullie nog een fijne week!










9 opmerkingen:

  1. Je druft wel hoor, een aantal grote projecten tegelijk opzetten!
    Maar ze worden vast allemaal stuk voor stuk prachtig!
    Ik geniet van je plaatjes...
    Zelf begin ik momenteel niet aan CALs en SALs en breivolgprojecten.... Ik heb de CAL van vorig jaar (op 5 toeren na) nog niet eens klaar... Ook ben ik nog ergens halverweg het randjes per week 2014, dus...............

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker bezig, gelukkig hoeft het niet allemaal morgen af te zijn:-) Heerlijk dat haken en breien, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt het druk. Ik haak ook mee met de cal. De deken wordt al aardig groot nietwaar?! Ik twijfel of ik mee doe met de Lily pond cal. Het is wel een gaaf project.... Groetjes, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, lekker bezig! Ziet er allemaal leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie projecten. Ik ben zelf ook bezig met de CAL2015 en heb ook het special DK pakket liggen voor de Lily pond CAL. Erg leuk allemaal. Fijne dinsdag.

    Lieve haakgroetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik denk dat jij je niet snel zal vervelen ;-) Mooie projecten, stuk voor stuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb hetzelfde. Zoveel mooie dingen om te maken! Ik heb ook een aantal concrete plannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lekker vol enthousiasme beginnen en er van genieten!
    Prachtig vind ik dat...
    Als je het steeds een beetje afwisselt komt het vast wel af...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Corine,
    wauww zeg wat ben jij druk bezig maar het zullen hele mooie projecten worden
    schitterend wat jij aan het maken bent allemaal fijne zondag liefs van martine

    BeantwoordenVerwijderen

Op de valreep..............sok(ken) breien.

Op de valreep van Oud naar Nieuw nog even een laatste blogbericht van dit jaar. En zoals je in de titel al kunt lezen gaat het dit keer ove...