maandag 25 mei 2015

Zomer plaid.............het hele verhaal

Zoals jullie misschien al op Facebook hebben gezien, is mijn opdracht voor het gehaakte zomer plaid af!
En hier het verhaal van deze leuke opdracht.


Op 22 april j.l. ben ik begonnen, ik heb 11 bollen Stylecraft special DK kleur pale rose besteld.


Eerst natuurlijk een proeflapje gehaakt om uit te kunnen rekenen hoeveel bollen ik nodig zou hebben.


Met haaknaald 5 heb ik 70 squares gehaakt.
De afmeting van het plaid zou 1,20 m x 1,70 m moeten worden, en dat betekende dat dit plaid 7 squares breed zou worden en 10 hoog. Vol goede moed ben ik begonnen en mijn streven  was om minimaal 2 squares per dag te haken. In de praktijk ging het sneller.........ik kon het moeilijk laten liggen.


Om de squares mooi in vorm te krijgen, heb ik speciaal een granny square blocker besteld bij
Diana's wereld. Een 3D geprint apparaat en daar kun je elke square op de juiste maat spannen.


Er kunnen ongeveer 20 squares tegelijk gespannen worden.


Hier liggen de banen op tafel en ben ik bezig om ze aan elkaar te haken.


 Ik heb ervoor gekozen om ze met vasten aan elkaar te haken.
Eerst de horizontale banen, en daarna de verticale.
Als laatste heb ik er nog een rand van 2 toeren vasten omheen gehaakt.
En op 22 mei was ie klaar!



Inmiddels ligt ie al bij de nieuwe eigenaresse en zij heeft er al heerlijk gebruik van gemaakt!

Nog even wat getallen op een rij:

 11 bollen stylecraft verwerkt
haaknaald 5
295 meter garen per bol
3245 meter in totaal verbruikt
35 minuten per gehaakte square
70 squares
1, 20 m x 1,70 meter
1 square is 17 cm x 17 cm
22 april tot 22 mei 2015

Met veel plezier aan gewerkt en het is altijd moeilijk om afscheid te nemen van zo'n mooi project!
Maar gelukkig hebben we de foto's nog.

Fijne week !
Corine








.


19 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige kleur en wat een mooi werk. Die Squar Blocker vind ik een vondst die ik ook wel wil hebben. Prachtig werk!
    Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt een erg mooi plaid. En wat veel werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat is ie super mooi geworden. Echt knap. En dat in zo'n korte tijd. Heel mooi. Fijne dinsdag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kleur, mooie deken. En wat snel klaar!
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Petje af! Ik ben er verliefd op... Misschien zelf toch maar eens aan de granny squares (heb het nog nooit gemaakt in al mijn trouwe haakjaren). ;)

    liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je dat mooi gedaan, Corine! Ik kan me voorstellen dat je nog wel een poosje zelf zou willen genieten van deze plaid. Ik vind het zo mooi ... steeds die herhaling en alles in één kleur... Ademt rust en eenheid ...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige plaid geworden, kan me goed voorstellen dat je moeite had met afscheid nemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig gemaakt Corine, ik zou het heel erg vinden om er dan weer afstand van te doen, maar de nieuwe eigenaresse zal er heel blij mee zijn!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  9. WoW! Supermooi! Ja dat is altijd lastig om er afscheid van te nemen als ze er zo veel aan gewerkt hebt.... Groetjes, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Very great post. I simply stumbled upon your blog and wanted to say that I have really enjoyed browsing your weblog posts. After all I’ll be subscribing on your feed and I am hoping you write again very soon!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Corine,
    super mooi is je plaid
    fijn weekend liefs van martine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. In een woord: Prachtig!
    Ik hou van de rust en de eenheid die het uitstraalt!
    Heel erg mooi!
    Liefs,
    Corien.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. This blanket is just beautiful! I love the soft, sweet color of it, and the gorgeous lacy pattern. That docking contraption for blocking your piece is also very neat! I will need to get one of those.
    I would love if you shared this at our Yarn Fanatic Party - http://eyeloveknots.blogspot.com/2015/05/yarn-fanatic-party-38-string-theory.html.
    Alexandra
    EyeLoveKnots.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige deken!
    En bedankt voor je link verwijzing van de Granny Square blocker!
    Blij dat het bevalt.
    Ze zijn weer te bestellen trouwens, tijdelijk via email.

    Groetjes
    Diana
    www.dianaswereld.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een werk, heel mooi werk trouwens ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtig gehaakt plaid! En zo mooi in een kleur. Ik ontdekte net U blog mevrouw Haakgaren, ik raak niet uitgekeken hier! Groetjes "De Gelukkige Naaister"

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow, wat prachtig! Ik brei zelf met dit garen, de Zeeuwse deken. Mooi garen!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen

Op de valreep..............sok(ken) breien.

Op de valreep van Oud naar Nieuw nog even een laatste blogbericht van dit jaar. En zoals je in de titel al kunt lezen gaat het dit keer ove...