vrijdag 15 april 2016

Update

Het is al weer even geleden, maar zoals beloofd een verslag van de lente fair. Het was een gezellige dag, met veel standhouders en veel bezoekers:


En zo zag mijn kraam eruit!


Ondanks dat ik een gezellige dag heb gehad, was ik toch wel een beetje teleurgesteld in de verkoop van mijn spullen. Er waren meer kijkers dan kopers! Maar dat is altijd moeilijk in te schatten.
Weer naar huis met volle tassen, maar toch een leuke dag! En omdat ik zoveel spullen heb, ga ik volgende week iets weggeven! Dus houdt mijn blog in de gaten. 
Sinds kort kunnen jullie mij ook volgen via Instagram. Ik zie daar ook mooie dingen voorbij komen. Zelf ben ik deze week even gaan winkelen bij de plaatselijke Action. Ik had namelijk wel zin om wat leuke spulletjes voor de tuin te vergaren, het was er immers heerlijk lente weer voor. En ik ben geslaagd. Op Instagram zette ik dan ook deze foto neer met het bijschrift: 

Een beetje van mezelf en een beetje van de ........


Ik ben helemaal gek van de kleur en de vazen lijken niet nieuw en staan super leuk op het dienblad.
Ook mijn zelf gehaakte harten( garen Julia van de Zeeman) doen het er goed bij. Alleen moet ik ze iedere keer als het gaat regenen wel binnen halen! Het patroon komt hier vandaan voor als jullie ook een leuk hart willen haken!

Naast solliciteren ben ik natuurlijk druk bezig met haken. Zo had ik nog een lading Julia garen in huis voor een omslagdoek, maar omdat ik de mijne niet verkocht heb, ga ik er toch maar iets anders van haken. Ik zat van de week in de tuin te genieten van bovenstaand zicht en dacht toen ineens dat een nieuw plaid met o.a. de kleur groen wel erg leuk zou zijn. Direct aan de slag gegaan met het welbekende patroon van Karin aan de haak. En het resultaat tot nu toe:




En ook de andere deken van de Crochet along 2016 vordert:


Het is zo leuk om te doen en iedere vrijdag wacht ik weer op een nieuw patroon.
Je kunt de patronen hier vinden.

En dan als laatste gaat volgende week 20 april de Scheepjes CAL beginnen. Ook ik kan het niet laten en heb een pakket besteld.


Ik ga voor de Dance in the rain variant en vind het een mooi gegeven dat dit ter nagedachtenis is aan Marinke, die helaas niet meer onder ons is. Haar creativiteit leeft nu verder onder ons! Ik houd jullie op de hoogte! 

Tot zover en ik wens jullie allen een gezellig en creatief weekend!

Corine









7 opmerkingen:

  1. Een prachtige kraam met mooie spullen! Jammer dat je niet veel verkocht... Fijn dat je een nieuwe bestemming voor je garen weet! En dat zijn mooie dekens in de maak :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat de verkoop tegen viel. Ik heb ook wel eens wat te koop staan maar heb nog niks verkocht. Mensen willen alles voor een appel en een ei hebben. Heel leuk die vazen van de action.
    Dat wordt vast een heerlijk plaid van het zachte Julia garen.
    Succes met solliciteren, ik zit in hetzelfde schuitje. Wil nog niet echt lukken.
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog geen succes gehad met solliciteren dus :-( Heel veel sterkte, hopelik vind je zeer binnenkort een fijne baan waar je weer veel plezier aan beleeft..
    Wat heb je een leuk stilleven gemaakt met de harten en de vasen! De nieuwe deken past er mooi bij!
    Jammer dat de verkoop zo tegenviel. Ik heb dat ook meegemaakt: "oh, kijk nou toch eens wat leuk, dat kan Marietje vast ook voor me maken" of " Ja, die heb ik jaren geleden ook gemaakt". Fijjn om zulke enthousiaste reacties te horen, maar het levert niets op verder.
    Volgende keeer hopelijk beter. Fijjn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat had je een mooie kraam :-) Ja, de verkoop valt soms tegen, dat is ook mijn ervaring. Wat een prachtige vazen van de Action, mooi zo samen met de gehaakte harten. Heel veel succes met solliciteren, ik zal voor je duimen. Groetjes en ook jij veel handwerkplezier. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie kraam! Helaas is ook mijn ervaring: complimentjes te over maar uiteindelijk toch weer met volle tassen huiswaarts keren.
    O, ik ben ook helemaal verslingerd aan de kleur zeegroen, mooi is ie he!! Ik heb er onlangs een kussen van gehaakt. Het gratis patroon kun je terugvinden op mijn blog.
    Groetjes Patricia(blog de creatieve uil)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zulke mooie creaties! Zo jammer dat je weinig verkocht hebt. Next time better. Ik ga je volgen ook insta hoor. En suc6 met solliciteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Corine,

    Op je blog zie ik een prachtige deken. Nu heb ik een hele rare vraag. Zelf ben ik ook een deken aan het haken met Julia garen. Maar helaas heb ik garen tekort. De bollen zijn van ongeveer 2 jaar geleden en nergens meer te koop. Inmiddels heb ik de roze en groene wol tweedehands over kunnen nemen. Heb jij heel soms nog wat van het beige garen over (klopt het dat dit color 73 is?). Alvast heel erg bedankt! Groetjes, Edith

    BeantwoordenVerwijderen

Op de valreep..............sok(ken) breien.

Op de valreep van Oud naar Nieuw nog even een laatste blogbericht van dit jaar. En zoals je in de titel al kunt lezen gaat het dit keer ove...