vrijdag 29 april 2016

Lente........?



Het is eind april en de lente is op dit moment ver te zoeken. Dan halen we de lente maar naar binnen en ik word vrolijk van deze tulpen.Het is gewoon nog tijd voor dikke sokken. Zo zag ik in de bibliotheek een boekje over sokken haken en ik heb het meegenomen. Nu is het boekje toch niet zo'n succes en via you tube vond ik een duidelijke beschrijving. E zo haakte ik mijn eerste paar sokken. Even voor de duidelijkheid, het zijn slofsokken die heerlijk voor binnen te gebruiken zijn. En ze zitten heerlijk warm. Gehaakt met katoen garen van de Zeeman, maar ook in een tweed garen zijn ze erg leuk!


Voor wie ze ook eens wil maken, hier kun je het filmpje vinden.
Mijn Julia deken is ook klaar, 10 bollen garen en de bekende steek van "Karin aan de haak" zorgen ervoor dat mijn buiten plaid af is.



En even zin om een mandje te haken. Met sisal touw( Hema) als leidraad en twee draden garen
eerst een rondje gehaakt. Het is best zwaar haken en geen project om in één keer af te maken, want dan houd ik er beslist een tennisarm aan over!


Ik gebruik een draad van het nieuwe garen van by Claire 3 (ecru), een mooie draad met een glittertje erin. Daarnaast gebruik ik het stoere garen van Stone washed, kleur moon stone, en zo samen geeft het een leuk effect.



Ik wens jullie allen een fijn weekend!
Corine





8 opmerkingen:

  1. Hoi Corine! Wat een super sokken, ze lijken me heerlijk knus en leuk om te proberen :) En je plaid vind ik ook prachtig!
    Succes met je mandje! Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige (en lekker warme) sokken en plaid!
    En gaaf, je mandjes project! Staat ook nog op mijn verlanglijstje...
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig kunnen we de lente een beetje in huis halen met voorjaarsbloeiers.
    De slobsokken lijken me heerlijk warm zitten en je Julia deken is prachtig geworden. Het past goed bij je andere buitenspullen.
    Je mand in wording ziet er veelbelovend uit!
    Fijn weekend!
    Groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wauw, je plaid is echt supermooi! Geniet van je warme sokken. Kan zeker geen kwaad. Succes met je mand (en doe het vooral rustig aan). Ooit heb ik met jutetouw gehaakt. Dat ging ook goed zwaar, maar elke dag een stukje...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo leuk allemaal weer Corine, die sloffers lijken me inderdaad lekker warm zitten. De buitendeken is prachtig en tjee wat een werk heb je aan het mandje, maar die wordt vast heel gaaf!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die slofsokken kwamen vast goed van pas tijdens de kille dagen in de afgelopen week. Ze zien er mooi uit.
    Jouw plaid is echt prachtig geworden. Wat een mooie kleuren.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijke sokken, lijkt mij :-)
    Je deken is prachtig! Ik ben met hetzelfde garen bezig, best fijn spul :-) Succes met je mandje, je kweekt er naast een tennisarm, vast ook spierballen mee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat maak jij prachtige dingen. Ik ben weg van je Julia-deken.
    Je hebt een mooi blog , ik kwam het via via tegen, ik ga je zeker volgen.
    En ga nu verder op je blog lezen
    Met warme groet
    Manon

    BeantwoordenVerwijderen

Op de valreep..............sok(ken) breien.

Op de valreep van Oud naar Nieuw nog even een laatste blogbericht van dit jaar. En zoals je in de titel al kunt lezen gaat het dit keer ove...