zondag 8 november 2015

Allerlei.....

Het is alweer november, wat gaat de tijd toch snel! Eind oktober ben ik naar de Krea Doe geweest met een vriendin. Ons jaarlijks uitstapje. Ik had dit jaar een kaartje gewonnen (Annemarie, nog bedankt!) Het was er super gezellig, maar ook super druk. En al met al heb ik  niet zoveel gekocht. Ik had wel een briefje gemaakt, met wat ik allemaal wilde kopen, maar dan zul je net zien dat dat niet te vinden is. Wel heb ik twee bollen Lana Grossa Olympia gekocht om er een mooie col van te breien:


Verder kocht ik bollen Stylecraft special DK en ben er een nieuw plaid mee aan het  haken:


Ik heb gekozen voor de kleuren: parchment, mocha,sage, grey en stone.
Met het patroon van Karin aan de haak ben ik al een stukje begonnen! Het haakt heerlijk en het patroon is goed te doen.

Ook heb ik op de valreep nog twee leuke boekjes gekocht, die altijd wel van pas komen.


Laatst was ik ook nog bij de plaatselijke Zeeman, ik loop er af en toe binnen om te kijken of er nog leuke wol ligt. Nu had ik geluk en viel mijn oog op het mooie Tweed garen. Ik kocht drie bollen Tweed in de kleur bordeaux. Hier ga ik wel een sjaal of col van haken of breien. Tip: Ik kocht er ook rondbreinaalden voor € 0,79 per stuk! Ik ga ze zeker uitproberen.


Als laatste wil ik jullie nog een eendje laten zien, even snel gehaakt als kraamcadeautje. (opdracht)
Ze blijven leuk om te haken en ook om te geven!


En voor wie er ook één wil haken: het patroon komt bij Mrs Emonessy vandaan.


Fijne zondag verder!
Corine


  



5 opmerkingen:

  1. Leuk, dat eendje :-)
    Ik heb net een deken gebreid met Stylecraft DK, fijn garen inderdaad!
    Groetjes,
    Akkelien
    (debreimeisjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. superschattig dat eendje. Ben benieuwd wat je uit je nieuwe boekjes gaat haken. Bij Zeeman hebben ze idd weleens leuk garen liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk eendje en wat een mooie kleuren voor je nieuwe plaid. Ik ben goed geslaagd op de Krea Doe en had alles van mijn lijstje, maar het paste allemaal in een kleine tas. Ik had niet net zoals sommige dames een boodschappenkarretje nodig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt een leuke dag gehad op de KreaDoe! Ik ben benieuwd naar de projecten op je naald... ;-) En je eendje is lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie bolletjes garen allemaal!
    Het eendje is zo lief! Moet ik nodig ook eens haken :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Op de valreep..............sok(ken) breien.

Op de valreep van Oud naar Nieuw nog even een laatste blogbericht van dit jaar. En zoals je in de titel al kunt lezen gaat het dit keer ove...