zondag 30 november 2014

Kerst haken en nog meer

Alweer de laatste dag van november. Wat gaat het jaar toch snel. Deze week heb ik een projectje gemaakt wat ik op de beurs heb gekocht. Op de stand van Hoooked verkochten ze haakpakketjes van een clutch met Hoooked Ribbon XL glitter garen en haaknaald en sluiting en natuurlijk het patroon.


In een avondje was ie wel gehaakt, de clutch Charly, erg leuk om zo even tussendoor te maken:


Leuk om naar een feestje of met kerst te gebruiken.




Al een tijdje ben ik op zoek naar een nieuwe sprei voor op ons bed. Daar wij een bed hebben van 180x200 m ben je al snel een aardig kapitaaltje kwijt voor een sprei die ik dan op het oog heb.
Nu heb ik op de beurs mijn favoriete garen stone washed gekocht, in eerste instantie om nog een beertje te haken. Maar..........nu heb ik toch een begin gehaakt voor een sprei.
Een heel eenvoudig patroon ( vierkantje van stokjes) en dan in één kleur en wel de stoere kleur 802 Smokey Quartz:


En zo heb ik dan de drie squares gehaakt:


Het is wel een heel werk, er moeten ongeveer 180 vierkanten gehaakt worden.
En dat is nog het eenvoudigst, de deken moet ook nog in elkaar gezet worden.
Ik ben er nog niet helemaal uit, wat vinden jullie......................wordt dit mijn nieuwe uitdaging voor 2015?

Gisteren heerlijk op pad geweest, naar zowel Seizoen en Stijl als de Stamkamer.
Al die grote kerstshows en markten hoeven voor mij niet, maar deze sfeerdagen waren echt de moeite waard. Zo sfeervol en gezellig, daar krijg ik altijd weer veel inspiratie van. Natuurlijk kon ik niet met lege handen thuiskomen, en met wat nieuwe items en mooie magnolia takken heb ik weer een nieuw hoekje gecreëerd. Hieronder alvast een voorproefje, er volgt nog meer.


De decembermaand mag van mij beginnen!
Fijne week!
Corine





8 opmerkingen:

  1. Iedere keer denk ik...ik ga ook een sprei haken, want inderdaad ze zijn prijzig...het komt er alleen niet van, dus ik ben zeer benieuwd naar die van jou...de kleur vindt ik heel mooi.
    Leuke spulletjes heb je gekocht op je sfeerdagen route...
    Fijne avond nog,

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw heel mooi de clutch! En het begin van een sprei, erg mooi deze kleur maar hij wordt echt superduur. Is er niet een acryl in de kleur die erop lijkt? In elkaar zetten kan ook onzichtbaar dat heb ik ergens in een boek staan. Wel leuk on te doen als project 2015 zo af en toe eens het werk erbij pakken tussen alle andere projectjes door. Succes ik zie op je blog terug wat het gaat worden. Liefs Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeker een mooie kleur...al is hij in 2016 af....welde moeite waard zo'n pracht sprei!!!!

    Groetjes Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een mooie tasje, ik noem het liever een klein handtasje hihi.
    welke beurs was je geweest?

    wat veel werk voor je sprei, maar is wel de moeite waard.
    en zo spannend
    liefs sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk, je sprei gaat vast mooi worden. Ik ben ook naar de Stamkamer en Seizoen&Stijl geweest afgelopen donderdag, ik heb er ook van genoten!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi die clutch!! Liefs, Stefanie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vond je clutch al zo leuk op FB. Echt schattig. Ik denk dat je erom moet vechten met je dochter:-)
    En die sprei lijkt me prachtig. Misschien wordt hij wel duur, maar je kunt het toch in gedeelten doen, dan lijkt het wat minder, ha, ha. En het wordt vast en zeker een erfstuk, he?
    Veel plezier ermee.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het sprei is (wordt) prachtig, mooie kleur!
    Leuke foto van je kruik, zag het op fb bij S&S.

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen

Op de valreep..............sok(ken) breien.

Op de valreep van Oud naar Nieuw nog even een laatste blogbericht van dit jaar. En zoals je in de titel al kunt lezen gaat het dit keer ove...