vrijdag 31 januari 2014

Tas

Ik had al een tijdje geleden een: pakketje gekocht op de Krea Doe beurs:


Het pakketje bevatte 2 bollen ribbon xl en twee leren tashengsels en een tasbodem.
De tasbodem is te verkrijgen in verschillende vormen en kleuren, en ik heb deze afgestemd op mijn garen en hengsels.Logisch. Met haaknaald 10 begin je dan met de (losse) slingersteek om de tasbodem heen, om daarna je vasten te kunnen haken. Ik wilde in eerste instantie de tas in één kleur haken, maar had al snel door dat dat niet zou gaan lukken. Dus nu afgewisseld met een donkere kleur is ie zo geworden:



Hieronder zie je de (leren) tasbodem. Hij zorgt voor net iets meer steun en geeft de tas ook een betere vorm.
Ik ben er wel over te spreken.


Als jullie ook geïnteresseerd zijn om eens een tas te haken, kijk dan op de site van Hoooked.
Let op, hier staan tassen gehaakt met zpagetti, maar ik heb ribbon xl gebruikt. Heb je wel iets meer van nodig! Ik moet zeggen dat de leren hengsels en bodem de tas wel duur maken, maar dan heb je ook wat! 

Verder ga ik nog steeds goed met mijn eigen CAL 2014 project. Ik ben nu bij toer 58 en vind het nog steeds leuk om te doen.



Ook alvast aan de slag om wat verschillende hartjes te haken, Valentijnsdag komt eraan.



Ik wens jullie allemaal een heel fijn en creatief weekend toe!
Corine





16 opmerkingen:

  1. jemig wat een top creatie's ♥♥♥
    the blanket is wonderfull♥
    en die tas wow evenals de hartjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een heel mooie en handige tas geworden zo zeg! Ik hoop dat je er veel plezier van zult hebben. En ik moet zeggen dat ik je deken ook prachtig vind worden. Mooi rustig door het kleurgebruik. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie (en stevige) tas heb je gemaakt!! (en dat zijn ook eigenlijk een beetje 'mijn' kleuren... En zo'n bodem, ja dat lijkt me wel prettig.

    Ook je deken ziet er mooi uit!! Een mooi geheel wordt het zo!!
    Ik ga maar netjes met het 'huiswerk' van Terrey mee....

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt heel mooi die tas! En supermooie kleuren voor CAL ook!
    'k zal die van mij er ook 'ns op gaan zetten. (ik dacht: eerst maar eens zien of ik 't volhoud, maar daar ziet het wel naar uit:) )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt het er maar druk mee...je tas is mooi geworden...toen ik vroeger haakte, had je die complete pakketten allemaal niet, super handig.
    je deken vind ik ook heel mooi worden...super gave kleuren.
    Fijn Weekend Corine.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk die tas.
    Je deken vind ik echt mooi worden. Ook qua kleur.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuke tas, wat heerlijk dat je dat gewoon zelf kunt maken :-)
    Fijn weekend.

    Lieve groet, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi is je tas!
    Je deken wordt ook prachtig!
    Heel lief zijn de hartjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke tas. Wat moet dat toch super zijn dat je dat zelf kunt maken. Zelf ben ik helaas niet handig met (haak)naald en draad!
    Fijn weekend/ Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat heb je weer hartstikke leuk gedaan, een mooie originele tas. Daar heb je vast heel lang plezier van, vooral door die leren onderdelen en ach dan is dat maar wat duurder anders is het zo kapot.
    Fijn weekend!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Handig zo'n bodem! Is de tas zwaar geworden? Die van mij wel (met alleen zpagetti). Veel plezier er mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Hilde,
    Bedankt voor je reactie. De tas is niet zo zwaar. Mijn ervaring met zpagetti is inderdaad dat er een flink gewicht aan hangt. Ribbon vind ik een goed alternatief, en is altijd bij te bestellen.
    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi hoi ik zag je bij me zus en ik ga je volgen! Wat een schitterende creatie zeg ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke tas is het geworden zeg! Mooi met die leren hengsels. Teddy zijn moeder is een halve maine coon, Teddy dus een kwart maar misschien is zijn vader een maine coon ? Bedankt voor je leuke berichtje op mijn blog

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dol op hartjes, ik heb ook net een patroon gemaakt voor mijn blog, Groetjes Lisanne
    draad en praat....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Die tas is echt heel mooi, kan je overal mee naartoe nemen, lijkt me!
    Kom je morgen weer langs bij de wekelijkse link your stuff op ikblogjijblogt... Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Op de valreep..............sok(ken) breien.

Op de valreep van Oud naar Nieuw nog even een laatste blogbericht van dit jaar. En zoals je in de titel al kunt lezen gaat het dit keer ove...