zondag 2 juni 2013

Zomer.......

Eindelijk was het dan weer eens zo'n heerlijk dagje! Mooi weer, dus maar gelijk de tuin in.
Nu is de tuin op dit moment een beetje kaal. Nadat we vorig jaar een nieuwe  schuur en overkapping hadden geplaatst is het nu tijd om de beplanting eens onder handen te nemen.
Nu wilde ik graag de landelijke stijl die ik binnen heb ook doorvoeren naar buiten. En dat gaat nu deze week gebeuren.
Dinsdag komen de planten en dan kunnen ze gelijk uitgezet en geplant worden. Ben zo benieuwd naar het eindresultaat! Houd jullie op de hoogte.

 
Dit is de linkerkant van de tuin. Hier komen 3 vakken met beplanting en aan de andere kant 2 vakken met planten.
 
 
In de schuur had ik nog geen gordijnen. Ik vond het wel storend dat je zo op de planken keek.
 Ik had nog een voorraadje zpagetti liggen en dat bracht me op het idee om een gordijn te knopen. Zo gezegd, zo gedaan.
 
 
Op een roede heb ik de benodigde draden van 4,5 m per stuk bevestigd.
Het afmeten op zich is al een aardige klus.
Omdat ik niet genoeg van de crème kleur had, heb ik toen ook donker grijs gebruikt.
Laat dit nu dezelfde kleur zijn als de schuur, zoals je ziet!
Toen met de weitas-knoop aan de slag gegaan, en in totaal ongeveer 4 rijen verspringend geknoopt!
 
 
 
En klaar is het (vliegen)gordijn!
 
Verder heb ik heerlijk in de tuin zitten lezen, onder andere de Flow en de nieuwe Wonen Landelijke Stijl. Heerlijk een beetje inspiratie opdoen, daarbij genietend van de zingende merels en mijn loerende katten!
 
 
 
Ook nog een kraamcadeautje gehaakt, maar dat laat ik later zien!
En dit onder het genot van een heerlijk kopje verse muntthee, uit eigen tuin!
 
 
 
Een fijne week allemaal, met hopelijk mooi weer!
 
Corine
 
 
 

 
 
 
 

6 opmerkingen:

  1. Ohhh wat een leuk idee dat vliegen gordijn!Heerlijk he verse muntthee,ik heb vanmiddag ook weer marokkaanse munt meegenomen van het tuincentrum wat open was om er de gehele zomer van te knippen voor thee/op ijs en in salades

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je gordijn is leuk! Zo ziet de schuur er netjes "af" uit!
    De tuin wordt vast ook prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben benieuwd hoe de tuin gaat worden, landelijk is natuurlijk altijd goed! En wat een klus zeg zo'n gordijn. Daar zou ik m'n hele leven over doen haha.spreek je morgen.

    Groetjes, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gaaf vliegengordijn! Ik ben heel benieuwd naar je tuin als die af is.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je vliegengordijn is echt geweldig leuk..
    die gaat op mijn lijstje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb jij een mooi gordijn gemaakt! Ik heb ook heel veel interesse in zo'n gordijn, maar dan helemaal door gehaakt naar de grond. Wanneer ik jou vraag om 1 voor mij te maken in een grote afmeting van 2.30 x 2.70, hoeveel reken je daar ongeveer voor? Groetjes Monique uit Paterswolde :)

    BeantwoordenVerwijderen

Op de valreep..............sok(ken) breien.

Op de valreep van Oud naar Nieuw nog even een laatste blogbericht van dit jaar. En zoals je in de titel al kunt lezen gaat het dit keer ove...