zondag 12 juni 2016

Tuininspiratie..........

Een paar jaar geleden hebben we onze tuin aangepast. Zo ook de beplanting. Ik houd erg van een landelijke tuin, en mijn favoriete planten zijn lavendel, hortensia's, rozen, Ze zijn dan ook volop terug te vinden in onze tuin. In juni vind ik hem eigenlijk het mooist. Nu begint de lavendel langzaam paars te worden en ook de hortensia's doen flink hun best. De Annabellen groeien ook goed en moeten hun mooie witte bollen nog laten zien. 


Het grappige is ook, dat mijn deken nu mooi kleurt bij de tuin. Dit is het plaid van de wekelijkse Mix 'n match CAL Mijn favoriete kleuren lila/paars komen niet alleen in de tuin, maar ook in mijn deken terug. 


De kleur waas van de lavendel is op deze foto goed te zien


Ook de appelboom draagt vrucht!


Viena is het liefst de hele dag buiten. Of het nu regent of niet, ze is een echte buiten kat.
We hebben schrikdraad in de tuin, zodat ze de tuin niet uit kan en zo kan ik haar ook met een gerust hart haar gang laten  gaan. Minder leuk is dat ze pas met een nog levende muis binnenkwam en hem boven in de badkamer los liet. Ja, dat is toch echt het jachtinstinct.


En hier nog een collage, met rechtsonder de aardbeienplant, waar we al veel van geoogst hebben!

Fijne zondag!
Corine

13 opmerkingen:

  1. Ziet er gezellig uit, je tuin :) Je deken is prachtig!! Mooie kleuren combinatie, ik kan me voorstellen dat je blij bent met je kleurenkeuze. Groetjes Anita en veel haakplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie tuin heb je, prachtig!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi, dat stuk met de hortensia en lavendel! Ik hou ook van de landelijke tuin, zelfs een beetje Engelse cottagestijl mag van mij.
    Zolang het maar niet 'modern' is met veel verharding en saaie grassen, dat vind ik maar niks.
    Goed gezien om je kat in de tuin te houden.
    Mijn katten zijn ook graag buiten, maar mijn tuin is niet afgesloten, misschien moet ik dat ook maar eens overwegen...
    Mooi dat je deken bij je tuin past :-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg mooi. Ik hou ook van hortensia's en lavendel. Ze passen inderdaad heel mooi bij je deken. Heel mooi.
    Fijne maandag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie beplanting! De groentinten, gecombineerd met blauw/paarstinten, met een toefje wit en fuchsia/roze, zijn bij mij favoriet. Ik snoei de lavendel altijd vroeg terug zodat ik - als de andere planten op hun retour gaan- nog kan genieten van hun mooie geurende pluimen.
    Groet, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Inderdaad de mooiste tijd van het jaar voor je tuin, laat de zon maar weer snel gaan schijnen! Mooie deken weer!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige tuin en je deken past er inderdaad goed bij!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, ik houd ook van die stijl, die kleuren en die planten.
    En zelfs je deken lijkt op die van mij!
    Leuke CAL is het hè...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie tuin, mooie deken! Heerlijk he, alles dat zo goed groeit en bloeit, echt genieten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie planten! Past zeker goed bij je deken. Het is duidelijk wat je favoriete kleur is. En een poes met een muis... tsjah, dat hoort erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie dingen maak je Corine, krijg zeker inspiratie van je blog en wat prachtige katten hebben jullie!
    Wij hebben er ook twee.
    Groetjes Sietske

    BeantwoordenVerwijderen

Op de valreep..............sok(ken) breien.

Op de valreep van Oud naar Nieuw nog even een laatste blogbericht van dit jaar. En zoals je in de titel al kunt lezen gaat het dit keer ove...