zondag 4 oktober 2015

herfst

Het is alweer oktober. Nagenietend van het heerlijke weer, ben ik toch al weer aan het voorbereiden voor de herfst. Een tijdje geleden liep ik de plaatselijke Wibra binnen en daar stuitte ik op het mooie Fenna garen.
Ik kon het niet laten liggen en heb nu mijn eerste Fenna sjaal gehaakt. Het kleurverloop is prachtig en het is een echte aanrader. Ik ben er blij mee! Ik heb hem gehaakt met haaknaald 5 en 5 bollen garen.
De gebruikte steek is de Sint Jacobsschelp. Nu heb ik nog twee bollen over, dus als iemand ze nog nodig heeft dan hoor ik het graag!








Ook zag ik bij Echtstudio een col voorbij komen, en ik had nog wat restanten liggen van mijn gehaakte omslagdoeken, precies genoeg voor een col.
En in een paar uur was hij dan ook klaar. Het leuke van deze steek is, dat het gebreid lijkt, maar het is toch echt gehaakt!


Verder heb ik nog wat kraamcadeautjes gehaakt, blijft ook altijd leuk om tussendoor te doen.
Hieronder nog een schattig uiltje en eendje.



Nu maar weer snel verder met het breien van mijn woonplaid, daarover volgende keer meer! 

Ik wens jullie allemaal een fijne week!
Corine












9 opmerkingen:

  1. Mooie omslagdoek, ik ben met het garen Fenna aan het breien, ook een omslagdoek.
    Is een cadeautje voor een vriendin, dus ik kan hem nog niet laten zien. Leuke cadeautjes heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet dringend eens Fenna proberen, ik zie overal zo'n mooie resultaten!
    Wat heb je weer veel mooie dingen gemaakt! Benieuwd ook naar je woonplaid. Ik kan ook breien, maar traag, dus haak ik liever omdat dat sneller gaat bij mij :-)
    Fijne week gewenst, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk is je omslagdoek, ik heb het garen al een paar keer geaaid ;) maar ga het nu toch maar meebrengen. Je cadeautjes zijn superleuk.
    Fijne nieuwe week, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt je wel vermaakt zie ik :-)
    Prachtige sjaal, stoere col en mooie kraamcadeautjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke dingen allemaal! Die col is inderdaad fascinerend, dat patroon ga ik in ieder geval eens bestuderen!
    Groetjes,
    Akkelien
    (debreimeisjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie dingetjes weer!
    Ja, dat Fennagaren is heerlijk om mee te haken. Alleen vind ik het waardeloos als je het uit moet halen... en haken bevalt me er beter mee dan breien!
    Dezelfde kleur ben ik een plaid mee aan het haken...
    En de Jacobsschelp blijft leuk om te haken hè?
    Heb 'm ook al verschillende keren gehaakt!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De sjaal is prachtig! Ik gebruik momenteel hetzelfde Fenna garen voor het maken van mijn poncho. Mooie herfstkleuren zijn het.

    Groetjes Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige kleuren voor de omslagdoek. Past bij heel veel kleuren. Uiltjes blijven leuk. Jouw eendje vind ik het allermooist.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Thank you for sharing at my link up last week, a New party is now open

    BeantwoordenVerwijderen

Op de valreep..............sok(ken) breien.

Op de valreep van Oud naar Nieuw nog even een laatste blogbericht van dit jaar. En zoals je in de titel al kunt lezen gaat het dit keer ove...